Instagram Meta byl přistižen při tom, že umožňoval propagaci pedofilního obsahu dalším pedofilům pomocí kódovaných emotikonů, jako je například plátek sýrové pizzy. Podle deníku Wall Street Journal umožňoval Instagram pedofilům vyhledávat obsah s explicitními hashtagy, jako jsou #pedowhore a #preteensex, které pak sloužily k propojení s účty inzerujícími prodej sexuálního materiálu s dětmi. Uživatelé přitom obsah nabízeli pod jmény jako „malá děvka pro tebe“ atd.
Samotná společnost Meta se pak podle Národního centra pro pohřešované a zneužívané děti (National Center for Missing & Exploited Children) podílela více než 85 % na hlášeních týkajících se dětské pornografie.
Mezi společnosti, jejichž reklamy se objevovaly vedle nevhodného obsahu, patřily Disney, Walmart, Match.com nebo samotný Wall Street Journal. A přesto se žádný hromadný odliv inzerentů z Instagramu a Facebooku nekonal.
Např. v proudu videí doporučených Instagramem se mezi videem, na kterém někdo hladí obličej latexové panenky v životní velikosti, a videem, na kterém si mladá dívka s digitálně zakrytým obličejem vyhrne tričko a odhalí svůj střed, objevila reklama na seznamovací aplikaci Bumble. V jiné reklamě na Pizza Hut následovalo video muže ležícího na posteli s rukou obtočenou kolem něčeho, co podle titulku představovalo desetiletou dívku.
Podobně dopadl i výzkum, který provedlo Kanadské centrum pro ochranu dětí.
Společnost Meta se bránila tím, že se údajně jednalo o „umělý experiment“, který nereprezentuje to, co vidí miliardy uživatelů. Odmítli se přitom vyjádřit k tomu, z jakého důvodu jejich algoritmy sestavily proudy jednotlivých videí zobrazujících děti, sex a reklamy. V následném prohlášení společnost uvedla, že inzerentům poskytne nástroje, které by jim údajně měly umožnit větší kontrolu nad tím, kde se jejich reklamy zobrazují.
![Zuckerberg Zuckerberg](https://www.petiprdelni.cz/wp-content/uploads/2024/01/Zuckerberg.webp)
Mluvčí společnosti Disney uvedla, že od chvíle, kdy časopis WSJ předložil svá zjištění, společnost Disney pracuje na řešení problému na „nejvyšších úrovních společnosti Meta“. Společnost Walmart se odmítla vyjádřit a Pizza Hut na žádosti o komentář nereagoval.
Současní i bývalí zaměstnanci společnosti Meta v rozhovorech uvedli, že tendence algoritmů Instagramu shromažďovat sexualizovaný obsah dětí byla interně známa. Jakmile si totiž Instagram zaškatulkuje uživatele, který se zajímá o nějaké konkrétní téma, jeho doporučovací systémy jsou vycvičeny tak, aby mu podsouvaly další a další související obsah.
Zabránit systému, aby uživatelům servírval závadný obsah, kteří oni vyžadují, bude podle insiderů vyžadovat významné změny v doporučovacích algoritmech. Z dokumentů společnosti, které deník prozkoumal, vyplývá, že bezpečnostní pracovníci společnosti mají obecně zakázáno provádět na platformě změny, které by mohly vést ke snížení aktivit uživatelů.
A přestože WSJ i Kanadské centrum pro ochranu dětí v srpnu informovali společnost Meta o svých zjištěních, „platforma nadále servírovala řadu videí s malými dětmi, obsahem pro dospělé a zjevnou propagací materiálů s dětským sexuálním obsahem“.
Zdroj: Zerohedge
Komentář Pětiprdelní Opice: Takže zatímco z platformy X Elona Muska velcí inzerenti odcházeli kvůli údajnému „nenávistnému obsahu“, pedofilie a sexualizace dětí gigantům jako je Disney nebo Walmart zjevně vůbec nevadí.
![Petiprdelni-Opice-logo](https://www.petiprdelni.cz/wp-content/uploads/2023/11/Petiprdelni-Opice-logo.webp)